METODA PROJEKTÓW W PRZEDSZKOLU
W tym roku szkolnym przychodzimy do przedszkolaków (i rodziców) z
kolejną nowością – metodą projektów. J
Metoda projektów – jedna z metod nauczania, zaliczana zwykle do metod
praktycznych. Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów
zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych
założeń.
(źródło: Wikipedia)
Wprowadzamy małą zmianę – tutaj
nauczycielem będzie przedszkolak. J
Aktywność ta skierowana jest wyłącznie
dla chętnych dzieci (i rodziców, bo będzie wymagało to od nich
zaangażowania).
Na okres jesienno – zimowy proponujemy 5
tematów projektowych, które dzieci mogą realizować:
1. Czego jeszcze nie wiemy o jabłku?
2. Wszystko o samochodzie.
3. Z książką za pan brat.
4. Czy wszystko już wiemy o mące?
5. Do czego potrzebne są poduszki?
To są tylko propozycje – jeśli przedszkolak wraz z rodzicem
wymyśli swój ciekawy temat – jesteśmy na to otwarci. Na okres wiosenno – letni
zaproponujemy kolejną tematykę.
Cała zabawa polega na tym, że dziecko i rodzic są
zaangażowani w prowadzenie zajęć na wybrany temat. Tak jak nauczyciel,
przygotowują się do realizacji zbierając materiały, pomoce dydaktyczne,
scenariusz zajęć itp.
To wy wybieracie sobie temat, datę i formę realizacji. J Liczymy na waszą
wyobraźnię!
Chętnie też jako nauczycielki podpowiemy, co warto byłoby
na takich zajęciach przedstawić.
Jedne zajęcia mogą trwać max. pół godziny – więcej nasze
maluchy nie są w stanie wytrzymać w skupieniu. Zajęcia powinny być atrakcyjne
dla dzieci, powinien się także znaleźć czas na ruch. Preferujemy zajęcia
badawcze, plastyczne, muzyczne, oparte na działaniu, doświadczaniu, smakowaniu
(? J ). Można również zaprosić ciekawego gościa!
Oczywiście na tych zajęciach powinien być rodzic, który
będzie asystentem małego nauczyciela. J Najlepiej
gdyby zajęcia te zaplanowane były na rano – po śniadaniu.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU! J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz